iOS-gaming gegenereerd in de buurt van $ 1 miljard tijdens Pandemic Peak in de VS

Casino Apps

2022-02-11

Ethan Tremblay

GameRefinery, een gerenommeerde organisatie voor gegevensanalyse van social gaming, en LiftOff, een bedrijf voor optimalisatie en marketing van mobiele apps, hebben deze week hun resultaten onthuld over hoe social gaming presteerde tijdens de gezondheidscrisis.

iOS-gaming gegenereerd in de buurt van $ 1 miljard tijdens Pandemic Peak in de VS

Uit het onderzoek bleek dat iOS-gebruikers in de Verenigde Staten ongeveer $ 1 miljard aan free-to-play hebben uitgegeven sociale casino-applicaties van 1 augustus 2020 tot 31 juli 2021. Hoewel dit tegenstrijdig lijkt, verdienen gratis apps geld via verschillende bronnen.

Mensen worden meestal aangevallen met advertenties, die app-producenten gebruiken om hun kosten terug te verdienen. Spelers kunnen ook in-app aankopen doen om hun gameplay of status in de game te verbeteren.

Tijdens de bovengenoemde periode van 12 maanden bereikten de app-inkomsten uit sociale games een nieuw hoogtepunt van $ 990 miljoen.

Sociaal gamen, uitgelegd

De International Social Games Association definieert sociale games als games die online of op mobiele apparaten worden gespeeld en een sociale component bevatten.

Mensen spelen meestal met of rechtstreeks tegen hun vrienden, of ze nemen deel aan klassementen, chatrooms of bespreken en vergelijken de voortgang via een sociaal netwerk. Ze verbeteren de spelervaring door spelers in staat te stellen met of tegen anderen te spelen, gelijktijdig of met tussenpozen.

De cijfers opsplitsen

Volgens GameRefinery werden gebruikers gedurende de periode en de 239 onderzochte sociale gaming-apps onderworpen aan meer dan 83 miljard advertentievertoningen. Om meer informatie te krijgen, klikten gebruikers op bijna 1,1 miljard advertenties.

Joel Julkunen, hoofd game-analyse van GameRefinery, zei dat het geen verrassing is dat mobiel casino apps zien wereldwijd een boost in populariteit gezien de effecten die de wereldwijde pandemie heeft gehad op gaming.

Hij zei ook dat, aangezien ze een toenemende beweging in deze specifieke markt zien, het van cruciaal belang is voor mobiele ontwikkelaars en marketeers in deze bepaalde branche om deze nieuwe inzichten te analyseren om langetermijnstrategieën te implementeren.

Uit het onderzoek bleek dat, zelfs toen de vaccinatiegraad stegen en de Verenigde Staten begin 2021 weer een soort van normaliteit werden, social gaming zich positief bleef ontwikkelen. Volgens GameRefinery bedroeg de winst van de industrie in het tweede kwartaal van 2021 meer dan $ 260 miljoen.

Misschien zorgwekkender voor marketeers is het feit dat de gemiddelde gebruiker van social gaming ouder is dan de gemiddelde gebruiker van een ander gamegenre. Volgens Refinery, terwijl de gebruikerspopulatie 50/50 verdeeld is tussen mannen en vrouwen, is meer dan de helft van de social gaming-spelers ouder dan 45 jaar.

Hoewel het onderzoek het in een gunstig daglicht stelde en beweerde dat het aantoont dat de sociale 'gamingcategorie een brede aantrekkingskracht heeft', is de groep van 18 tot 34 jaar de meest gewilde demografische groep in de reclamebranche.

Acquisitiekosten voor gebruikers

Tijdens de pandemie hebben sociale apps veel geld uitgegeven aan gebruikersacquisitie. Met apps die strijden om een stroom van nieuwe gebruikers, bedroegen de gemiddelde kosten per installatie (CPI) $ 11,09. Wayne Qin, mede-oprichter van Triwin, rechtvaardigde dit door te stellen dat gebruikers van hoge kwaliteit meestal een hogere CPI betekenen.

De recente wijzigingen van Apple aan het IDFA-protocol zijn een belangrijk punt van zorg voor de sociale gaming-business van iOS (Identifier for Advertisers). Apple heeft een functie "Beperk advertentietracking" in iOS 10 opgenomen voor klanten die niet willen worden gecontroleerd door advertenties.

Eind 2020 kondigde Apple aan dat ongeveer 20% van zijn gebruikers de optie heeft geactiveerd, waardoor sommige advertenties voor social gaming die personen niet bereiken. Als gevolg hiervan voorspelt het onderzoek van de raffinaderij dat in de toekomst "Android iOS zal verdringen als het favoriete platform voor casino-apps."

Laatste nieuws

Storten via telefoon versus creditcardcasino's
2022-09-21

Storten via telefoon versus creditcardcasino's

Nieuws