Waarom vraagt een online gaming-operator om verificatiedocumenten wanneer hij een opname aanvraagt en wat is normaal vereist?

Nieuws

2019-08-15

"Als iemand online een jackpot heeft gewonnen of gewoon wil uitbetalen, kan er om aanvullende informatie worden gevraagd. De meeste mensen vragen zich af waarom dit nodig is en hoe lang ze moeten wachten om hun betaling te ontvangen. Verificatieprocessen worden om verschillende redenen door online gamingwebsites gebruikt. Dit artikel gaat in op het 'hoe' en 'waarom' deze gebeurtenissen plaatsvinden en hoe ze snel en gemakkelijk kunnen worden afgehandeld.

Waarom vraagt een online gaming-operator om verificatiedocumenten wanneer hij een opname aanvraagt en wat is normaal vereist?

De eerste reden waarom online casino's informatie verifiëren, is voor leeftijdsverificatie. Meestal is dit een eenvoudig proces waarbij de persoonlijk identificeerbare informatie van de speler, zoals een paspoort of een rijbewijs, door een database wordt gehaald. Als een succesvolle verificatie plaatsvindt, wordt de speler beschouwd als "geslaagd" voor leeftijdsverificatie en kan hij doorgaan met spelen. Als de verificatie mislukt, kunnen spelers worden gevraagd om het casino aanvullende documentatie te verstrekken of moeten ze enkele vragen beantwoorden met betrekking tot informatie die alleen de gokkende klant zou weten. Als de verificatie nog steeds niet werkt, kan de speler niet gokken op de site en zal hij hoogstwaarschijnlijk ook worden gemarkeerd in de database.

Bij het overwegen van verificaties moeten spelers er rekening mee houden dat online casino's sterk gereguleerde bedrijven zijn. Het beschermen van zowel het bedrijf als de klanten en medewerkers is in ieders belang. Als gevolg van een klein ongemak kunnen de websites een veel hogere kwaliteit spelervaring bieden. Het bedrijf bespaart geld en kan meer investeren in spelers, beloningen en nieuwe ontwikkelingen.

Een andere reden dat gamingwebsites om documentatie vragen, is om vast te stellen dat de verstrekte uitbetalingen naar de rechtmatige ontvanger gaan. Het casino zal een tijdsbestek opleggen dat bekend staat als een "wachttijd". Dit tijdsbestek is meestal één tot vijf dagen om te voltooien. De reden waarom casino's persoonlijk identificeerbare informatie voor de klant kunnen vragen, is duidelijk; het online casino moet het bewijs zien dat ze de rechtmatige eigenaar zijn van de rekening waarop ze storten. Nogmaals, een paspoort of identiteitsbewijs met foto is meestal voldoende. Sommige online casino's vragen je ook om bewijs te leveren dat de naam van de klant op het account staat. Hiervoor moet u een afschrift of een kopie van het fysieke betalingsbewijs sturen. Fysiek bewijs vereist dat de speler de informatie daadwerkelijk fotografeert of kopieert en verzendt.

Vaak uiten klanten hun bezorgdheid over de reden waarom deze informatie moet worden geverifieerd, en terecht. Een van de grootste zorgen is dat de speler een financierings- of opnameoptie heeft gebruikt die al is geverifieerd, zoals bij e-wallets. Hoewel het waar is dat deze accounts doorgaans worden geverifieerd bij een betalingsverwerker; er is geen bewijs voor het casino dat de juiste eigenaar van de rekening aan de andere kant van de computer zit. Terwijl processors zoals PayPal, Neteller en Skrill worden beschouwd als de veiligste online betaalmethoden die beschikbaar zijn; het bescheiden begin van deze processors was een hobbelige weg. Veel oplichting en valse accounts zijn gemaakt met deze processors voordat ze hun spel opvoerden. Creditcards worden doorgaans ook beschouwd als zelfverifiërende rekeningen; er zijn echter gevallen geweest waarin de speler niet de eigenlijke kaarthouder is en de lijnen die fraude definiëren plotseling vervagen. Ook kan een klant de betaalmethode kwijt of gestolen hebben en in verkeerde handen zijn beland. Hoewel het lopende proces een kleine wachttijd is, is de bescherming van alle betrokkenen altijd het beste beleid.

Een andere reden dat verificatie nodig kan zijn of dat er een oponthoud kan optreden, is als de casino-exploitant detecteert dat de claim ongeldig of frauduleus is. Nogmaals, het is belangrijk om te onthouden dat de exploitanten de strikte verplichting hebben om de wetten van de kansspeljurisdictie te handhaven. Hoewel de technologie een lange weg heeft afgelegd, is deze nog steeds niet perfect. Af en toe, wat voor de klant een geldige overwinning lijkt, is in feite een storing. Het spel kan bijvoorbeeld aangeven dat er winsten zijn verzameld, maar de winlijnen vertellen een ander verhaal. Ook, terwijl casino's proberen om alles zo eerlijk en onfeilbaar mogelijk te maken; soms vinden oneerlijke mensen manieren om de algemene voorwaarden te schenden. Als de klant denkt dat ze een groot bedrag hebben gewonnen, kan het maken van een screenshot of zelfs een foto met je mobiele apparaat helpen om de zaak te valideren en te versnellen. Af en toe moet een derde partij jackpotwinsten verifiëren en ze moeten er ook voor kunnen zorgen dat de ontvanger van de prijs de gast is die ze belangrijk vinden.

In een notendop, het verificatieproces en de gevraagde documentatie is een vrij eenvoudig proces. De casino's verdienen alleen geld als gasten tevreden zijn en doen er alles aan om klanten terug te laten komen. Klanten die zich zorgen maken over het opsturen van aanvullende documentatie hoeven zich geen zorgen te maken. Het transmissieproces is beveiligd met de meest geavanceerde SSL-coderingstechnologie. Deze eenvoudige processen kunnen een dag of twee meer toevoegen dan verwacht om de verwerking te voltooien, maar alles bij elkaar genomen is het wachten meer dan waard. De meeste mensen bezoeken online casino's om plezier te hebben en te ontspannen. Als u zich geen zorgen hoeft te maken over zaken als identiteitsdiefstal en fraude, zouden klanten blij moeten zijn dat het online casino op hun best is. Als eenmaal is vastgesteld dat de informatie aan de regelgeving voldoet, verloopt het proces elke keer dat de gast op bezoek komt veel soepeler. Door uw persoonlijke gegevens te beschermen en het casino hun bedrijf te beschermen, is iedereen een winnaar in dit scenario!"

Laatste nieuws

Storten via telefoon versus creditcardcasino's
2022-09-21

Storten via telefoon versus creditcardcasino's

Nieuws